First Finale -purjehdusohjeet

Huomisen First Finalen tiiviit purjehdusohjeet seuraavassa:

First Finale 20.9. (HSK)

  • Rata-alue: D (Melkki)
  • Ohjelma: Kaksi ratalähtöä ja lyhyt saaristopurjehdus HSK:lle. Ensimmäinen ratalähtö kello 11, varoitusviesti 10:55. Seuraavat lähdöt välittömästi edellisen jälkeen. Saaristopurjehduksen rata ilmoitetaan ennen lähtöä VHF-puhelimella sekä rataa kuvaavalla viestilipulla.
  • Kilpailussa noudatetaan Purjehduksen kilpailusäännöissä määriteltyjä sääntöjä.
  • Muutokset purjehdusohjeisiin ilmoitetaan First 31.7 -nettisivuilla viimeistään kolme tuntia ennen kyseisen kilpailupäivän ensimmäistä lähtöä.
  • Lähtö viestitään säännön 26 mukaan.
  • Radan suuntaa muutettaessa näytetään viestilippu C ja annetaan äänimerkkejä.
  • Kiertomerkit: Kiertomerkit ovat oranssinvärisiä poijuja.
  • Lähtölinja: Lähtölinjan oikeana päänä viestitysaluksessa oleva lipputanko, jossa oranssi lippu ja vasempana päänä oranssi poiju.
  • Maalilinja ratalähdöissä: Maalilinjan vasempana päänä (katsottuna tulosuunnasta) on oranssin värinen poiju ja oikeana päänä viestitysaluksessa oleva lipputanko, jossa on oranssi lippu.
  • Maalilinja saaristopurjehduksessa: Maalilinjan oikea pää on itäpoiju HSK:n edustalla (60°9,1’N 24°54,1’E) ja vasen pää aallonmurtajalla oleva lippu.
  • Enimmäisaika: Ratalähdöissä lähdön enimmäisaika on 90 min. Saaristopurjehduksen enimmäisaika on 3 tuntia.
  • Radan lyhentäminen: Radan lyhentäminen viestitetään nostamalla viestilippu S, jolloin maali sijaitsee S viestilippua näyttävän veneen ja lähimmän ratamerkin välissä. Myös saaristorataa voidaan lyhentää tarvittaessa.
  • Vaihtoehtoiset rangaistukset: Sääntöjä 44.1 ja 44.2 muutetaan siten, että vaaditaan vain yksi käännös, johon sisältyy yksi vastakäännös ja yksi jiippi. Muuttaa sääntöä 44.1 ja 44.2.
  • Protestit: Kilpailussa noudatetaan kohdassa 1 mainittuja sääntöjä. Vahinkoa tai vakavaa vahinkoa aiheutuneista protestitilanteista tulee ilmoittaa heti kilpailun päätyttyä tuomarialukselle. Protestit tullaan käsittelemään maihintulon jälkeen HSK:lla. Protesti tulee jättää kirjallisesti viimeistään 30 minuuttia maihintulon jälkeen HSK:n kilpailutoimistoon.  
  • Vakuutukset: Jokaisella osallistuvalla veneellä tulee olla asianmukainen vakuutus, joka kattaa toiselle osapuolelle aiheutuneet aineelliset vahingot 250 000€ sekä henkilövahingot vähintään 500 000€ arvosta.
  • Pistelasku: Kilpailussa käytetään sijalukupistejärjestelmää. Kilpailusarja muodostuu ohjelman mukaan kahdesta ratalähtöstä ja yhdestä saaristopurjehduksesta.
  • Tuloslaskenta: tulokset julkaistaan First 31.7 -sivuilla heti valmistuttuaan.
  • Radioliikenne: Kilpailulautakunta voi viestiä kilpailijoille VHF-kanavalla 72 radan muutoksista sekä lähdössä radan puolella olleista veneistä. Kilpailijoille VHF-laitteen käyttö on vapaaehtoista.
  • Osallistumismaksu: 35€/vene, maksetaan käteisenä kilpailulautakunnalle kilpailupäivänä. Sisältää after sail -oluen kullekin miehistöjäsenelle HSK:lla.

Ratalähtöjen ratakuvaus

FF_ratakuvaus

Saaristopurjehduksen ratavaihtoehdot

Rata A, n. 12mpk

Lähtö: Melkki, sama lähtölinja kuin rata lähdöissä
1: Koirasaari (60°5,1’N 24°50,9’E) jätetään oikealle
2: Eteläviitta Rysäkarin eteläpuolella (60°5,6’N 24°49,6’E) jätetään vasemmalle
3: Eteläviitta Gäsgrundetin itäpuolella (60°5,1’N 24°45,6’E) jätetään vasemmalle
4: Eteläviitta Rysäkarin eteläpuolella (60°5,6’N 24°49,6’E) jätetään vasemmalle
5: Punainen jääpoiju Melkin kaakkoispuolella (60°7,6’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
6: Punainen jääpoiju Melkin itäpuolella (60°8,0’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
Maali: oikea reuna itäpoiju HSK:n edustalla (60°9,1’N 24°54,1’E), vasen reuna aallon murtajalla oleva lippu

A

Rata B, n. 8mpk

Lähtö: Melkki, sama lähtölinja kuin rata lähdöissä
1: Koirasaari (60°5,1’N 24°50,9’E) jätetään oikealle
2: Eteläviitta Rysäkarin eteläpuolella (60°5,6’N 24°49,6’E) jätetään oikealle
3: Punainen jääpoiju Melkin kaakkoispuolella (60°7,6’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
4: Punainen jääpoiju Melkin itäpuolella (60°8,0’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
Maali: oikea reuna itäpoiju HSK:n edustalla (60°9,1’N 24°54,1’E), vasen reuna aallon murtajalla oleva lippu.

B

Rata C, n. 5,5mpk

Lähtö: Melkki, sama lähtölinja kuin rata lähdöissä
1: Trutkobben (60°5,9’N 24°52,6’E) jätetään oikealle
2: Eteläviitta Trutkobbenin eteläpuolella (60°5,5’N 24°52,3’E) jätetään vasemmalle
3: Trutkobben (60°5,9’N 24°52,6’E) jätetään vasemmalle
4: Punainen jääpoiju Melkin kaakkoispuolella (60°7,6’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
5: Punainen jääpoiju Melkin itäpuolella (60°8,0’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
Maali: oikea reuna itäpoiju HSK:n edustalla (60°9,1’N 24°54,1’E), vasen reuna aallon murtajalla oleva lippu

C

Rata D, n. 3,5mpk

Lähtö: Melkki, sama lähtölinja kuin rata lähdöissä
1: yläpoiju, sama kuin ratalähdöissä jätetään vasemmalle
2: yläpoiju, levittäjä, sama kuin ratalähdöissä jätetään vasemmalle
3: Punainen jääpoiju Melkin kaakkoispuolella (60°7,6’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
4: Punainen jääpoiju Melkin itäpuolella (60°8,0’N 24°54,2’E) jätetään vasemmalle
Maali: oikea reuna itäpoiju HSK:n edustalla (60°9,1’N 24°54,1’E), vasen reuna aallon murtajalla oleva lippu

D


Posted

in

by

Tags:

Comments

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.